SEO optimizacijos svarba abejoti negali niekas. Be sustojimo augantys lankytojai srautai iš paieškos variklių, verslo skaitmenizacija ir visuotinis persikėlimas į internetą sąlygoja SEO paslaugų aktualumą. Šiai dienai tokie specialistai yra itin paklausūs, todėl tiek dirbančių su verslo liudijimais, individualios veiklos pažymėjimais ar besiburiančių į agentūras skaičius nuolatos auga. Dalis tokių specialistų siūlomų paslaugų būna ne tik mažai ko vertos, bet ir kenksmingos verslui. Taip nutinka, nes pasiūlyti savo SEO paslaugas gali praktiškai kiekvienas, todėl natūralu ir neišvengiama, kad tokių specialistų tarpe atsiranda tokių, kurie nesugeba įvykti prisiimtų įsipareigojimų. Tai ypač dažnai nutinka smulkesnio verslo atstovams ar individualiems asmenims, kuriems reikalinga pigi optimizacija.
Be pavienių SEO paslaugas siūlančių specialistų ir į agentūras susibūrusių profesionalų, galime išskirti ir dar vieną kategoriją žmonių, kurie užsiima šia veikla. Tai – žmonės, SEO optimizaciją atliekantys patys sau. SEO paslaugos nėra ypatingai pigios, galbūt net priešingai, todėl ir atsiranda paklausa pigioms SEO paslaugoms, kurios sukuria aukščiau minėtas problemas. Todėl geriausia investicija pinigų ir laiko atžvilgiu gali būti ne pačios SEO paslaugos, bet SEO kursai arba tiesiog savamoksliškos studijos.
SEO gali atrodyti nesuprantamas ir sudėtingas procesas, jei su tuo niekada nesate susidūrę, bet tai yra labiau susiję ne su SEO, bet su jūsų patirties stoka. Pati SEO optimizacija nėra tokia sudėtinga, kad jos nebūtų galima išmokti pakankamai greitai ir efekyviai. Informacijos apie tai galima rasti internete; ten jos – daugiau nei pakankamai. Blogiausiu atveju, nepasitikint savo gebėjimu atsirinkti informaciją ir taupant savo laiką (bet nebūtinai pinigus), visada galima pasirinkti SEO kursus. Pinigų ir laiko sąnaudos priklausys nuo jūsų poreikio. Išmokti SEO optimizacijos mažiems projektams yra paprasta, kai tuo tarpu stambių projektų optimizavimas gali reikalauti unikalių žinių ir patirties.
Kad galėtumėte geriau ir lengviau suvokti SEO optimizacijos eigą, siūlome susipažinti su keliais esminiais šio proceso principais.
Vidinė optimizacija
SEO optimizacija susideda iš bent dviejų svarbiausių dalių: vidinio ir išorinio SEO. Grubiai kalbant, vidinis SEO yra viskas, kas yra susiję su vidiniu puslapio turiniu. Tai yra jo patogumas, turinio kiekis ir jo kokybė bei daugybė techninių kriterijų, kuriuos turėtų atitikti tinkamai optimizuota svetainė. Tie kriterijai įtraukia, bet neapsiriboja meta žymių ir antraščių naudojimu, paveikslėlių ir jų alt atributo įtraukimu į svetainę, raktinių žodžių panaudojimu ir t.t.
Išorinė optimizacija
Išorinė optimizacija, kita vertus, yra visi signalai, kuriuos siunčia kitos svetainės apie jūsų puslapio kokybę. Tai dažniausiai yra apibrėžiama kaip nuorodos vedančios į jūsų svetainę bei konkreti jų pozicija svetainėje, kuri yra patalpinusi šią nuorodą. Tokia nuoroda – beveik vienareikšmiškai naudinga, tačiau jos kokybė ir efektyvumas priklauso nuo daug dalykų: jos pozicijos puslapyje, konkrečių žodžių (anchor teksto), kuris žymi tą nuorodą ir pan.
Tai – tik SEO optimizacijos skeletas ant kurio užvilkus realų kūną, jis pasidaro daug sudėtingesnis ir įmantresnis. Bet smulkiausių svetainių optimizacijai gali pakakti ir tokio skeleto, ant kurio uždėjus bazinių SEO žinių jau galima tikėtis apčiuopiamų rezultatų.